• SELF EXPRESSION THROUGH PHOTOGRAPHY

    Ke Parit Raja Batu Pahat


    Aku dan Puan Hernee masih lagi di Batu Pahat.
    lokasi kali ni dekat Parit Daun Parit Raja pulak.
    Kami berkunjung kerumah Kak Andak..
    rasa lama tak jumpa dengan anak2 sedara ni..
    akak aku ni pun kira baru juga berpindah ke BP..
    sebelum ni duk Melaka..dekat dalam kem Terendak.
    Lepas je suami dia Pencen..Dia wat umah kat Parit Daun ni..
    jom layan pe yang menarik disana dari mata aku..:)

    Yang baju ijau tu Umi Najiha anak bungsu akak aku..
    yang baju merah tu... budak kecik yang sukakan keamanan.. hehehe
    kali ni dia tk Peace plak.. hahahha memang dari kecik lagi dia suka begambar..

    Aku suka sangat tengok koleksi moto-moto lama ni..
    Kebetulan abag ipar aku pun suka..
    aku rasa macam nak jd orang kenit je..nak bawak moto kecik ni.. 

    Kalau dapat bawak Moto DUCATI ni lagi gempak ni..
    kena lak Puan Hernee duk belakang.. mau tejongket plak moto ni.. hahaha

    Antara koleksi-koleksi moto klasik yang jadi idaman aku..

    Duh.. tak bleh handlelah.. geram je..

    Click dan Click jelah yang mampu aku buat.
    nak jadikan koleksi masih belum besedia lagi.huhuhu

    Cendera hati kenang-kenangan buat Isteri dan anak-anak.
    barang ni dibeli diSabah ketika beroperasi disana.

    Lokman dan Haziq.
    Lokman yang baju kuning abg kepada Haziq dan Umi..
    Ramai2 anak sedara Haziq adalah diantaranya..kelihatan seperti aku
    semasa aku kecik2 macam dia.. ramai yang kata mcm tulah..
    kalau aku tengok pun memang ada..:) Good Luck Haziq.

    Sempat juga si Annuar layan main dam dgn Haziq.
    buah catur dibuat main dam?

    Ok.. jangan salah faham dengan pe yang terukir pada buah ni k..
    ni bukan terukirnya secara semula jadi.
    ni hasil tangan abg ipar aku sendiri..En.Sudarman @abg Man.
    jangan salah sebut pulak... bukan Superman..hahahaha..
    dia bekas tentera darat 17 PARA.
    Pasukan Elite Parachute. Aeh betul ke..? main hembus je aku ni..

    Dah nak balik dah..aku nak kenalkan akak kesayang ku..Kak Andak
    yang pakai skaf biru..yang tudung itam tu.. Ibu ku tercinta..
    baju putih depan ni..abg aku.. dia tersangatlah pemalu nak begambar..
    dan yang besluar jean biru tulah Superman..aeh salah. Sudarman.. hehehe
    orang jawalah katakan..tp abg ipar aku ni mmg spoting gilerlah.
    seronok bila dengar dia cerita masa dia pegi ke luar negara dan operasi2
    yang mencabar.kadang2 kadang tu kecut perut gak ..heheheh..
    tak sanggup nak terjun dari atas awan dgn ketinggian beribu2 meter dari bumi.
    boleh tekencing pakcik oi..


    14 comments:

    eqbalzack said...

    salam bro....
    cantek pic kat blog ni...

    i'm follow u back...thank you...

    Mummy Dasy said...

    huhuhu nangis tgk motor collection BIL ko tu Nazir weyyy... nice pic's...

    Hernee Nazir said...

    die mmg x puas ati kalo x ngutuk gue..cheh..kuang asem lo..tejongket ye..

    Ajey Mahat said...

    eqbalzack> thanks bro.. gambar kat blog bro pun cun2..

    Ajey Mahat said...

    Mummy Dasy> tau tkpe..geram je aku tngok..huhuhu.. Thanks q..:)

    Ajey Mahat said...

    Hernee>hahaha.. sbb berat badan u dah betambah..;)

    Unknown said...

    batu pahat..myhome town..lama tak balik...rindunye kat kampung...

    banyaknye moto..best tu...
    nice pics

    Ajey Mahat said...

    E.d.y> bp kat ner? samalah.. rindu nk lik kampung..huhuhu..

    Buat koleksi.. thanks bro.

    ::cdot the dot:: said...

    confirm terbalik moto tuh bila puan naik...ko gak yg susah, n...

    Unknown said...

    pertengahan antara air hitam and yong peng...xtau nak sebut air hitam ke yong peng...sbb alamat dua2 boleh pakai..hehe

    Ayah DaSy said...

    salam,
    En Nazir cantik gambar.....
    blh tunjuk mcm na nak dpt mcm tu....

    Ajey Mahat said...

    Cdot> kikiki.. susah tk susah kna gak aku angkat..:)

    Ajey Mahat said...

    E.d.Y> o.. kawasan sana..
    kira tk jauh sngt dgn tmpat kawan tu..
    raya dtg umah.heheh:)

    Ajey Mahat said...

    Ayah Dasy> tima kasih..
    biasa2 je tu.. gambar tu ada edit skit je.. lain smua main setting camera;)

     

    Meet The Author

    Just an ordinary man who love photography :) Sesiapa yang berminat untuk menggunakan khidmat MNM Photography - Green Art Studio, bolehlah hubungi saya melalui email di bawah: mnmphotobiz@gmail.com/ mohdnazir@ptp.com.my

    Blog Traffic